Powrót z wakacji oznacza dla nas również powrót do realizacji rozpoczętych projektów, a wśród nich do tłumaczenia na język polski
Komentarza do Zarysu wiary z Modlitewnika Powszechnego
autorstwa ks. dra Richarda T. Nolana. Czwarta część nosi tytuł
Bóg Syn
i można ją wraz z poprzednimi znaleźć pod zakładką
Zarys wiary – komentarz
. Oprócz własnych refleksji autor zamieścił w nim obszerny fragment odnoszący się do teologii zmarłego w ubiegłym roku dominikanina o. prof. Edwarda Schillebeeckxa, o którym
pisaliśmy
kilka miesięcy temu. Szczególnie cenne wydaje nam się, pochodzące właśnie od Schillebeeckxa, podejście do znaczenia śmierci Jezusa na krzyżu. Sama śmierć jako taka nie jest zbawczym aktem, jest tak samo absurdalna i oburzająca jak śmierć każdego innego niewinnego człowieka. Jezus jednak napełnia ją zbawczym znaczeniem przez swoją niezłomną wierność Ojcu i radykalną solidarność z innymi cierpiącymi.

The Yellow Crucifixion by M. Chagall
Mamy nadzieję, że wśród czytelników naszego bloga znajdą się tacy, którzy wykorzystają komentarz dra Nolana nie tylko jako punkt wyjścia do własnej refleksji, ale również – tak jak zresztą jest on pomyślany – jako materiał katechetyczny. Serdecznie zachęcamy do tego nauczycieli religii z różnych Kościołów. Jednocześnie przypominamy, że całość Komentarza w języku angielskim dostępna jest na stronie dra Nolana.
Our return from holidays is also a return to our previously started projects, and among them to translating the
Commentary on the Prayer Book Outline of the Faith
written by the Rev. Dr. Richard T. Nolan. The fourth unit is entitled
God the Son
and you can find it, as well as the previous ones, under the
Outline of Faith – Commentary
button. Besides his own reflections, the author reproduced a longer fragment describing the theology of Edward Schillebeeckx, a Dominican friar and professor who died last year (we
wrote
about him a few months ago). We find the approach to Jesus’ death on the cross taken from Schillebeeckx particularly valuable. The death itself is not an act of salvation, it is as absurd and scandalous as death of any other innocent human being is. Jesus but fills it with saving sense through his unbroken fidelity to the Father and his radical solidarity with the suffering.
We hope that among the visitors of our blog will be such who will use Dr. Nolan’s commentary for their own reflections, but also – as it was intended – as a catechetical material. We sincerely encourage religion teachers from different churches to do so. At the same time we would like to remind you that the whole Commentary is available in English at Dr. Nolan’s website .